اکثر مکاتبات کومش از طریق ایمیل سایت می باشد. لطفا Spam ایمیل خود را نیز چک نمایید.
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
کار آزمایی بالینی::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
هزینه چاپ مقاله در کومش
با توجه به تصمیمات گرفته شده جهت پذیرش مقالات در مجله کومش از نویسندگان مقاله هزینه دریافت می گردد. هزینه پذیرش مقالات از ابتدای سال 1402 در مجله کومش  مبلغ 12.000.000ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) می باشد. که نویسنده مسئول می بایست جهت دریافت نامه پذیرش به حساب درآمد های دانشگاه واریز نمایند تا گواهی پذیرش مقاله صادر و مراحل بعدی انتشار مقاله انجام شود.
تبصره: این مصوبه شامل مقالاتی که نویسنده مسئول مقاله از همکاران دانشگاه علوم پزشکی سمنان باشد نمی شود.
..
لیست داوران پیشنهادی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Google Scholar Metrics

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations87934302
h-index3821
i10-index274122

..
:: جلد 20، شماره 4 - ( پائیز 1397 ) ::
جلد 20 شماره 4 صفحات 698-692 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر ارتقاء رفتارهای پیشگیری‌کننده از لیشمانیوز جلدی مبتنی بر مدل یادگیری شناختی اجتماعی
احسان وصالی منفرد ، رویا صادقی ، محمدمهدی صداقت ، عابدین ثقفی پور ، آذر طل ، مهدی یاسری
چکیده:   (5329 مشاهده)
هدف: لیشمانیوز جلدی در بخش قنوات استان قم آندمیک است. این مطالعه به منظور تعیین تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر مدل شناختی اجتماعی بر ارتقاء رفتارهای پیشگیرانه از لیشمانیوز جلدی صورت گرفت. مواد و روش‌ها: این مطالعه به‌صورت مداخله‌ای نیمه‌تجربی بود که بر روی 292 نفر از مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی قنوات استان قم طی سال‌های 96-1395 انجام شد. شرکت‌کنندگان با تخصیص تصادفی و با استفاده از روش بلوک‌های تصادفی به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند. شش ماه بعد از مداخله آموزشی، پرسش‌نامه محقق‌ساخته برای دو گروه تکمیل گردید. برای بررسی هم‌زمان اثر چند متغیر از رگرسیون خطی استفاده شد. یافته‌ها: بعد از مداخله آموزشی، بین میانگین نمره‌ی مربوط به سازه‌های آگاهی و درک موقعیت، انتظار پیامد (001/0p
واژه‌های کلیدی: لیشمانیوز جلدی، تئوری شناختی اجتماعی، رفتارهای پیشگیری‌کننده، رفتار بهداشتی
متن کامل [PDF 2712 kb]   (847 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1396/8/13 | پذیرش: 1397/3/12 | انتشار: 1397/7/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vesali Monfared E, Sadeghi R, Sedaghat M M, Saghafipour A, Tol A, Yaseri M. Effect of educational intervention based on social cognitive theory on promoting preventive behaviors of cutaneous leishmaniasis. Koomesh 1397; 20 (4) :692-698
URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-4401-fa.html

وصالی منفرد احسان، صادقی رویا، صداقت محمدمهدی، ثقفی پور عابدین، طل آذر، یاسری مهدی. بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر ارتقاء رفتارهای پیشگیری‌کننده از لیشمانیوز جلدی مبتنی بر مدل یادگیری شناختی اجتماعی. كومش. 1397; 20 (4) :692-698

URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-4401-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 20، شماره 4 - ( پائیز 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کومش Koomesh
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645