با توجه به تصمیمات گرفته شده جهت پذیرش مقالات در مجله کومش از نویسندگان مقاله هزینه دریافت می گردد. هزینه پذیرش مقالات از ابتدای سال 1402 در مجله کومش مبلغ 12.000.000ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) می باشد. که نویسنده مسئول می بایست جهت دریافت نامه پذیرش به حساب درآمد های دانشگاه واریز نمایند تا گواهی پذیرش مقاله صادر و مراحل بعدی انتشار مقاله انجام شود.
تبصره: این مصوبه شامل مقالاتی که نویسنده مسئول مقاله از همکاران دانشگاه علوم پزشکی سمنان باشد نمی شود.
سابقه و هدف: عوامل متعددی ازجمله سبکهای یادگیری میتوانند بر جریان یادگیریﺗﺄثیر داشته باشند. این پژوهش با هدف تعیین سبکهای یادگیری دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شده است.
مواد و روشها: این مطالعه از نوع مقطعی بوده و بررسی بر روی 199 دانشجوی پرستاری و پیراپزشکی که به روش نمونهگیری آسان انتخاب شدند، انجام شد. ابزار پژوهش آخرین نسخه پرسشنامه استاندارد سبک یادگیری کلب (KLSI V.3.1) بود.
یافتهها: به طور کلی سبک یادگیری 1/27% دانشجویان واگرا، 6/26% انطباق یابنده، 6/23% همگرا و 6/22% جذبکننده بود. سبک یادگیری غالب در دانشجویان پرستاری همگرا (9/31%) و در دانشجویان پیراپزشکی واگرا (1/36%) بود. ارتباط معنیدار بین رشته تحصیلی و سبک یادگیری (006/0=P)، و نیز بین ﺗﺄهل و سبک یادگیری (004/0 =P) و همچنین بین معدل دانشجو و سبک یادگیری (031/0=P) مشاهده گردید، اما ارتباط بین جنس و سبک یادگیری معنیدار نشد.
نتیجهگیری: با توجه به شایعتر بودن سبکهای یادگیری همگرا و واگرا در این گروه از دانشجویان استفاده از شیوههای آموزشی نظیر یادگیری مبتنی بر حل مسئله ، بحث گروهی، بارش افکار، ایفای نقش، شبیهسازی رایانهای و نشان دادن، در محیطهای آموزش تئوری، بالینی، و مرکز مهارت بالینی پیشنهاد میشود تا دانشجویان بتوانند در موقعیتهای جدید و عینی، از قدرت تخیل و اندیشه خود در کسب دانش و مهارتهای حرفهای، بیشتر و بهتر بهرهمند گردند.
احدی F, عابدسعیدی J, ارشدی F, قربانی R. Learning styles of nursing and allied health students in Semnan university of medical sciences . Koomesh 1388; 11 (2) :141-146 URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-687-fa.html
احدی فاطمه، عابدسعیدی ژیلا، ارشدی فرخ، قربانی راهب. سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. كومش. 1388; 11 (2) :141-146