اکثر مکاتبات کومش از طریق ایمیل سایت می باشد. لطفا Spam ایمیل خود را نیز چک نمایید.
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
کار آزمایی بالینی::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
هزینه چاپ مقاله در کومش
با توجه به تصمیمات گرفته شده جهت پذیرش مقالات در مجله کومش از نویسندگان مقاله هزینه دریافت می گردد. هزینه پذیرش مقالات از ابتدای سال 1402 در مجله کومش  مبلغ 12.000.000ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) می باشد. که نویسنده مسئول می بایست جهت دریافت نامه پذیرش به حساب درآمد های دانشگاه واریز نمایند تا گواهی پذیرش مقاله صادر و مراحل بعدی انتشار مقاله انجام شود.
تبصره: این مصوبه شامل مقالاتی که نویسنده مسئول مقاله از همکاران دانشگاه علوم پزشکی سمنان باشد نمی شود.
..
لیست داوران پیشنهادی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Google Scholar Metrics

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations90814597
h-index3922
i10-index285127

..
:: جلد 20، شماره 1 - ( زمستان 1396 ) ::
جلد 20 شماره 1 صفحات 6-1 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه وضعیت تعادل استاتیک و دینامیک در کودکان با اختلال یادگیری خاص و کودکان سالم
معصومه رسول زاده ، کریم ایوبی آواز ، محمد عموزاده خلیلی ، راهب قربانی ، فاطمه مطهری‌نژاد ، زهرا احمدی‌زاده ، مینا سادات میرشجاع
چکیده:   (23602 مشاهده)
هدف: تعادل یکی از اصول پایه‌ای مهم در یادگیری در کودکان می‌باشد و اختلال آن بر روی یادگیری تاثیر می‌گذارد. این پژوهش با هدف مقایسه وضعیت تعادل دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری خاص با دانش‌آموزان عادی  انجام گرفت تا با استفاده از نتایج آن بتوان کمک مناسبی در توان‌بخشی آنان ارائه نمود. مواد و روش‌ها: در این مطالعه مقطعی، کلیه دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص واجد شرایط ورود به مطالعه در شهر سمنان (58 نفر) و به همین تعداد دانش‌آموز بدون اختلال یادگیری خاص به عنوان گروه شاهد مورد بررسی قرار گرفتند. برای انتخاب کودکان گروه شاهد، ابتدا 3 مدرسه کودکان بدون اختلال یادگیری به صورت در دسترس انتخاب و 58 دانش‌آموز به صورت تصادفی ساده انتخاب گردیدند. با استفاده از دستگاه تعادلی بایودکس مدل D3 و رعایت شرایط آزمون، تست تعادل صورت گرفت. یافته‌ها: در وضعیت چشم باز، شاخص تعادل داینامیک، در پارامترهای تعادل کلی (015/0=p)، قدامی- خلفی (025/0=p) و طرفی (026/0=p) اختلاف معنی‌داری بین دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص و دانش‌آموزان عادی دیده شد. اما در وضعیت چشم‌بسته و هم‌چنین شاخص تعادل استاتیک در وضعیت چشم باز و چشم بسته، پارامترهای فوق بین دو گروه اختلاف معنی‌دار نداشتند (05/0p>). نتیجه‌گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد تعادل دینامیک در حالت چشم باز در دانش‌آموزان با اختلال یادگیری خاص دارای مشکل می‌باشد. نیاز است تا درمانگران و والدین این دانش‌آموزان به این موضوع توجه داشته باشند و مداخلات جهت بهبود تعادل داینامیک آن‌ها انجام گیرد.
واژه‌های کلیدی: اختلال یادگیری خاص، تعادل، دانش‌آموزان
متن کامل [PDF 484 kb]   (1511 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/2/28 | پذیرش: 1396/4/25 | انتشار: 1396/10/11
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rasoulzadeh M, Ayoubi Avaz K, Amouzadeh Khalili M, Ghorbani R, Motaharinezhad F, Ahmadizadeh Z et al . A comparative study of dynamic and static balance status in childern with specific learning diability and normal childern. Koomesh 1396; 20 (1) :1-6
URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-3348-fa.html

رسول زاده معصومه، ایوبی آواز کریم، عموزاده خلیلی محمد، قربانی راهب، مطهری‌نژاد فاطمه، احمدی‌زاده زهرا و همکاران.. مقایسه وضعیت تعادل استاتیک و دینامیک در کودکان با اختلال یادگیری خاص و کودکان سالم. كومش. 1396; 20 (1) :1-6

URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-3348-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 20، شماره 1 - ( زمستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کومش Koomesh
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4660