اکثر مکاتبات کومش از طریق ایمیل سایت می باشد. لطفا Spam ایمیل خود را نیز چک نمایید.
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
کار آزمایی بالینی::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
هزینه چاپ مقاله در کومش
با توجه به تصمیمات گرفته شده جهت پذیرش مقالات در مجله کومش از نویسندگان مقاله هزینه دریافت می گردد. هزینه پذیرش مقالات از ابتدای سال 1402 در مجله کومش  مبلغ 12.000.000ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) می باشد. که نویسنده مسئول می بایست جهت دریافت نامه پذیرش به حساب درآمد های دانشگاه واریز نمایند تا گواهی پذیرش مقاله صادر و مراحل بعدی انتشار مقاله انجام شود.
تبصره: این مصوبه شامل مقالاتی که نویسنده مسئول مقاله از همکاران دانشگاه علوم پزشکی سمنان باشد نمی شود.
..
لیست داوران پیشنهادی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Google Scholar Metrics

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations87554266
h-index3821
i10-index272121

..
:: جلد 20، شماره 4 - ( پائیز 1397 ) ::
جلد 20 شماره 4 صفحات 791-786 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی بسته کمک‌آموزشی برای والدین بر بهبود عمل‌کرد خواندن در دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری نوع خواندن
میترا حکیم شوشتری ، حسین صالحی ، ناصر نوبخت ، مرضیه نظری ، آنژلا حمیدیا
چکیده:   (4044 مشاهده)
هدف: اختلال یادگیری از جمله مشکلاتی است که نظام آموزشی هر کشوری با آن مواجه است و موجب عدم موفقیت و عقب‌ماندگی تحصیلی می‌شود. هدف این مطالعه تهیه بسته کمک‌آموزشی برای مشکلات شناختی و مهارت‌های درکی–حرکتی با قصد نهایی بهبود عمل‌کرد تحصیلی کودک و آموزش این تمرینات به والدین کودک در جهت استمرار در درمان بود. مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر از نوع کارآزمایی بالینی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل است. جامعه پژوهش دانش‌آموزان ابتدایی که اختلال یادگیری آن‌ها توسط روانشناس کودک و نوجوان و به کمک تست تشخیصی و مصاحبه بالینی اختلال یادگیری تشخیص داده شده بود. گروه A تمرینات را با نرم‌افزار آموزشی برای والدین  انجام دادند. گروه B که تمرینات را مانند گروه A ولی با حضور در مرکز مورد نظر توسط درمانگر انجام دادند. گروه C گروه کنترل که هیچ مداخله‌ای بر روی آن‌ها انجام نشد. 3 گروه از نظر سنی و جنسی هم‌سازی شده بودند. یافته‌ها: در این پژوهش بسته کمک‌آموزشی برای والدین موجب بهبودی عمل‌کرد خواندن با افزایش میانگین نمرات در شاخص کلمات صحیح خوانده شده (001/0>P) و درک مطلب (006/0>P) بعد از مداخله شده است. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که بسته کمک‌آموزشی برای والدین موجب بهبود عمل‌کرد دانش‌آموزان به نحو موثرتری نسبت به گروه حضوری شده است  
واژه‌های کلیدی: دانش‌آموزان، اختلال یادگیری، اختلال خواندن، تمرینات، CD آموزشی، حافظه کاری
متن کامل [PDF 1384 kb]   (849 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1396/3/10 | پذیرش: 1396/11/18 | انتشار: 1397/7/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hakim Shooshtari M, Salehi H, Nobakht N, Nazari M, nazari M. The effectiveness of educational help for parents on reading performance of students with learning disorders of reading. Koomesh 1397; 20 (4) :786-791
URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-4031-fa.html

حکیم شوشتری میترا، صالحی حسین، نوبخت ناصر، نظری مرضیه، حمیدیا آنژلا. اثربخشی بسته کمک‌آموزشی برای والدین بر بهبود عمل‌کرد خواندن در دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری نوع خواندن. كومش. 1397; 20 (4) :786-791

URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-4031-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 20، شماره 4 - ( پائیز 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کومش Koomesh
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645