نگرش و احساس بیماران مراجعهکننده نسبت به حضور دانشجویان توانبخشی دردر مانگاههای آموزشی
|
علی سعدالهی ، الهام فاطمی ، راهب قربانی ، فاطمه احسانی ، علیرضا نیر ، سحر خازنی |
|
|
چکیده: (4070 مشاهده) |
هدف: بیماران کلید آموزش بالینی دانشجویان علوم پزشکی هستند و رضایت بیماران سبب افزایش مشارکت بیمار و بهبودی روند آموزش بالینی میشود. هدف از این مطالعه بررسی نگرش و احساس بیماران مراجعهکننده به درمانگاههای توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان میباشد.
مواد و روشها: در این مطالعه توصیفی مقطعی 291 نفر بیماران مراجعهکننده به سه درمانگاه توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در فاصله زمانی سال 93-94 مورد بررسی قرار گرفتند. دادهها توسط یک پرسشنامه با 17 گویه جمعآوری گردیدند.
یافتهها: میانگین نمره حیطه احساس بیماران نسبت به حضور دانشجو 85/3 (از 5) بود. 85% از بیماران در مجموع از روند شرح حالگیری، معاینه و درمان احساس راحتی میکردند. بین میانگین و انحراف معیار احساس بیماران نسبت به حضور دانشجو در افراد مطلع از حضور دانشجو در درمانگاه (55/0±92/3) و غیرمطلع (84/0±60/3) تفاوت معنیداری دیده شد (002/0=p).
نتیجهگیری: بیماران احساس و نگرش مثبتی نسبت به حضور دانشجویان توانبخشی در هنگام معاینه و درمان داشتند. رضایت بیمار در صورت مطلع شدن از حضور دانشجو، کاهش تعداد دانشجویان و حفظ حریم خصوصی بیمار بیشتر خواهد شد. |
|
واژههای کلیدی: نگرش، احساس بیماران، دانشجویان توانبخشی، آموزش بالینی |
|
متن کامل [PDF 481 kb]
(962 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1395/11/3 | پذیرش: 1396/5/18 | انتشار: 1396/7/11
|
|
|
|