:: جلد 19، شماره 4 - ( (پياپی 68)، پائیز 1396 ) ::
جلد 19 شماره 4 صفحات 876-868 برگشت به فهرست نسخه ها
نگرش و احساس بیماران مراجعه‌کننده نسبت به حضور دانشجویان توان‌بخشی دردر مانگاه‌های آموزشی
علی سعدالهی ، الهام فاطمی ، راهب قربانی ، فاطمه احسانی ، علیرضا نیر ، سحر خازنی
چکیده:   (4070 مشاهده)
هدف: بیماران کلید آموزش بالینی دانشجویان علوم پزشکی هستند و رضایت بیماران سبب افزایش مشارکت بیمار و بهبودی روند آموزش بالینی می‌شود. هدف از این مطالعه بررسی نگرش و احساس بیماران مراجعه‌کننده به درمانگاه‌های توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان می‌باشد. مواد و روش‌ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی 291 نفر بیماران مراجعه‌کننده به سه درمانگاه توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در فاصله زمانی سال 93-94  مورد بررسی قرار گرفتند. داده‌ها توسط یک پرسش‌نامه با 17 گویه جمع‌آوری گردیدند. یافته‌ها: میانگین نمره حیطه احساس بیماران نسبت به حضور دانشجو 85/3 (از 5) بود. 85% از بیماران در مجموع از روند شرح حال‌گیری، معاینه و درمان احساس راحتی می‌کردند. بین میانگین و انحراف معیار احساس بیماران نسبت به حضور دانشجو در افراد مطلع از حضور دانشجو در درمانگاه (55/0±92/3) و غیرمطلع (84/0±60/3) تفاوت معنی‌داری دیده شد (002/0=p). نتیجه‌گیری: بیماران احساس و نگرش مثبتی نسبت به حضور دانشجویان توان‌بخشی در هنگام معاینه و درمان داشتند. رضایت بیمار در صورت مطلع شدن از حضور دانشجو، کاهش تعداد دانشجویان و حفظ حریم خصوصی بیمار بیش‌تر خواهد شد.
واژه‌های کلیدی: نگرش، احساس بیماران، دانشجویان توان‌بخشی، آموزش بالینی
متن کامل [PDF 481 kb]   (962 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/11/3 | پذیرش: 1396/5/18 | انتشار: 1396/7/11


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 19، شماره 4 - ( (پياپی 68)، پائیز 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها