اکثر مکاتبات کومش از طریق ایمیل سایت می باشد. لطفا Spam ایمیل خود را نیز چک نمایید.
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
کار آزمایی بالینی::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
هزینه چاپ مقاله در کومش
با توجه به تصمیمات گرفته شده جهت پذیرش مقالات در مجله کومش از نویسندگان مقاله هزینه دریافت می گردد. هزینه پذیرش مقالات از ابتدای سال 1402 در مجله کومش  مبلغ 12.000.000ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) می باشد. که نویسنده مسئول می بایست جهت دریافت نامه پذیرش به حساب درآمد های دانشگاه واریز نمایند تا گواهی پذیرش مقاله صادر و مراحل بعدی انتشار مقاله انجام شود.
تبصره: این مصوبه شامل مقالاتی که نویسنده مسئول مقاله از همکاران دانشگاه علوم پزشکی سمنان باشد نمی شود.
..
لیست داوران پیشنهادی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Google Scholar Metrics

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations87554266
h-index3821
i10-index272121

..
:: جلد 18، شماره 2 - ( پائیز 1395: جلد 18 شماره (2). ويژه نامه توانبخشی 1395 ) ::
جلد 18 شماره 2 صفحات 275-265 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر مشکلات صوتی بر عواطف، عمل‌کرد شغلی، توانایی‌های ارتباطی و اجتماعی معلمان ابتدایی
ریحانه نوروزی ، م‍ژگان اسدی ، مریم مخلصین ، فایزه اسدا. . پور ، شهره کاویانی ، مجید میرمحمدخانی ، فاطمه کسبی
چکیده:   (4556 مشاهده)
سابقه و هدف: معلمان اغلب مدت‌زمان طولانی با بلندی زیاد در محیط‌‌های پرسروصدا و موقعیت‌های پراضطراب صحبت می‌کنند، لذا بیش‌تر در معرض ابتلا به آسیب بافت‌های صوتی قرار دارند. این مشکلات صوتی ممکن است بر کیفیت آموزشی، وضعیت شغلی، اقتصادی، ارتباطی و عاطفی آنان تأثیر نامطلوب داشته باشد. این پژوهش از طریق مقایسه ادراک معلمان دارای و فاقد دیسفونی از مشکل صوتی خود، به بررسی تاثیر آن بر عمل‌کرد شغلی، ارتباطی، اجتماعی و عاطفی آن‌ها می‌پردازد. مواد و روش‌ها: این مطالعه روی 243 نفر از معلمان مدارس عادی مقطع ابتدایی انجام شده است. آزمودنی‌ها بر اساس پاسخ به سوال 4 گزینه‌ای در ارتباط با میزان مشکل صوتی خود (همیشه، اغلب اوقات، گاهی اوقات و به‌ندرت) به دو گروه دارای مشکل صوتی (همیشه و اغلب اوقات) و فاقد مشکل صوتی (گاهی اوقات و به‌ندرت) تقسیم شدند. یافته‌ها: مطالعه نشان داد مشکلات صوتی با تدریس، نگرش شغلی، توانایی ارتباطی، اجتماعی و عواطف معلمان رابطه معنی‌داری دارد (05/0P
واژه‌های کلیدی: اختلال صوتی، معلمان، کیفیت زندگی، عوارض شغلی
متن کامل [PDF 742 kb]   (1410 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/6/13 | پذیرش: 1395/8/17 | انتشار: 1395/9/17
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Noruz R, Asadi M, Mokhlessin M, Asadollahpour F, Kaviyani S, Mirmohammadkhanه M et al . The impact of voice problems on emotions, job performance, social and communicative abilities of primary school teachers. Koomesh 1395; 18 (2) :265-275
URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-3531-fa.html

نوروزی ریحانه، اسدی م‍ژگان، مخلصین مریم، اسدا.. پور فایزه، کاویانی شهره، میرمحمدخانی مجید و همکاران.. تاثیر مشکلات صوتی بر عواطف، عمل‌کرد شغلی، توانایی‌های ارتباطی و اجتماعی معلمان ابتدایی. كومش. 1395; 18 (2) :265-275

URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-3531-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 18، شماره 2 - ( پائیز 1395: جلد 18 شماره (2). ويژه نامه توانبخشی 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کومش Koomesh
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645