با توجه به تصمیمات گرفته شده جهت پذیرش مقالات در مجله کومش از نویسندگان مقاله هزینه دریافت می گردد. هزینه پذیرش مقالات از ابتدای سال 1402 در مجله کومش مبلغ 12.000.000ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) می باشد. که نویسنده مسئول می بایست جهت دریافت نامه پذیرش به حساب درآمد های دانشگاه واریز نمایند تا گواهی پذیرش مقاله صادر و مراحل بعدی انتشار مقاله انجام شود.
تبصره: این مصوبه شامل مقالاتی که نویسنده مسئول مقاله از همکاران دانشگاه علوم پزشکی سمنان باشد نمی شود.
هدف: بسیاری از دانشجویان پرستاری در حین تحصیل تمام وقت، به کار بالینی اشتغال میورزند. پرستارانی که در بخشها در کنار این دانشجویان کار میکنند، با چالشهایی مواجه میشوند. هدف از این مطالعه کیفی تبیین ادراکات پرستاران از چالشهای کار دانشجویی است.
مواد و روشها: این مطالعه کیفی در چهار بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انجام گردید. از مصاحبه عمیق و نیمهساختار یافته فردی و یادداشتهای در عرصه جهت جمعآوری دادهها استفاده شد. متن مصاحبهها کلمه به کلمه نوشته شد تا بازخورد لازم برای مصاحبههای بعدی و کفایت دادهها فراهم شود. اطلاعات با روش تحلیل محتوای کیفی استقرایی با مراحل کدگذاری باز، ایجاد طبقات و انتزاعیسازی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافتهها: در این مطالعه 45 پرستار و سرپرستار در محدوده سنی 23 تا 40 سال شرکت کردند. 695 کد اولیه استخراج شد که در نهایت پس از کاهش، حذف و ادغامهای صورت گرفته در مراحل مختلف مضامین مشکلات جسمی روانی، مشکلات آموزشی، مشکلات حرفه ای و تکامل نیافتگی استخراج گردیدند.
نتیجهگیری: از دیدگاه پرستاران، کار دانشجویی میتواند همراه با چالشهای متعددی برای دانشجویان و حرفه پرستاری باشد که عدم توجه به این چالشها میتواند سبب اختلال در امر مراقبت از بیمار شده و امنیت بیماران و ارزشهای حرفه را به خطر اندازد
Manouchehri H, Imani E, Atashzadeh-Shoorideh F, Alavi Majd H. Challenges of work during studying from the perspective of nurses: A qualitative study with content analysis approach. Koomesh 1396; 19 (2) :294-308 URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-3155-fa.html
منوچهری هومان، ایمانی الهام، آتش زاده شوریده فروزان، علوی مجد حمید. چالشهای کار دانشجویی از دیدگاه پرستاران: یک مطالعه کیفی با رویکرد تحلیل محتوا. كومش. 1396; 19 (2) :294-308