اکثر مکاتبات کومش از طریق ایمیل سایت می باشد. لطفا Spam ایمیل خود را نیز چک نمایید.
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
کار آزمایی بالینی::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
هزینه چاپ مقاله در کومش
با توجه به تصمیمات گرفته شده جهت پذیرش مقالات در مجله کومش از نویسندگان مقاله هزینه دریافت می گردد. هزینه پذیرش مقالات از ابتدای سال 1402 در مجله کومش  مبلغ 12.000.000ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) می باشد. که نویسنده مسئول می بایست جهت دریافت نامه پذیرش به حساب درآمد های دانشگاه واریز نمایند تا گواهی پذیرش مقاله صادر و مراحل بعدی انتشار مقاله انجام شود.
تبصره: این مصوبه شامل مقالاتی که نویسنده مسئول مقاله از همکاران دانشگاه علوم پزشکی سمنان باشد نمی شود.
..
لیست داوران پیشنهادی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Google Scholar Metrics

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations87144226
h-index3821
i10-index271120

..
:: جلد 16، شماره 2 - ( زمستان 1393: 16 (2) 1393 ) ::
جلد 16 شماره 2 صفحات 135-128 برگشت به فهرست نسخه ها
مهارت‌های آگاهی واج‌شناختی، حافظه و درک خواندن در کودکان ناشنوا
مریم مخلصین ، فاطمه کسبی ، حوریه احدی ، فریبا سجودی
چکیده:   (5938 مشاهده)
  سابقه و هدف: آگاهی واج‌شناختی و حافظه فعال در یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن نقش اساسی و مهمی دارند. از آن‌جا که سیستم شنوایی در کسب آگاهی واج‌شناختی نقش اصلی را برعهده دارد، لذا در مطالعه حاضر به ﺑﺮرﺳﯽ ﻭ مقایسه این مهارت‌ها و درک خواندن در کودکان ناشنوا و عادی پرداختیم. مواد و روش‌ها: این مطالعه مقطعی روی 20 کودک ناشنوا با افت حسی-عصبی دو طرفه شدید و عمیق و 20 کودک شنوای کلاس دومی شهر کرج انجام گرفت. از هر دو گروه آزمون‌های درک خواندن، آگاهی واج‌شناختی، حافظه کلامی و حافظه بینایی به عمل آمد و نمرات دو گروه در هر بخش مقایسه شد. سپس هم‌بستگی بین نمرات آزمون‌ها در گروه ناشنوا مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان می‌دهند کودکان ناشنوا در همه موارد به‌جز حافظه بینایی به‌طور معناداری ضعیف‌تر از گروه کنترل عمل کردند (p
واژه‌های کلیدی: ناشنوا، آگاهی واج‌شناختی، حافظه فعال، درک خواندن.
متن کامل [PDF 1374 kb]   (2699 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1392/10/4 | پذیرش: 1393/1/24 | انتشار: 1393/9/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mokhlesin M, Kasbi F, Ahadi H, Sojoudi F. Phonological awareness, working memory and reading comprehension in deaf children. Koomesh 1393; 16 (2) :128-135
URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-2342-fa.html

مخلصین مریم، کسبی فاطمه، احدی حوریه، سجودی فریبا. مهارت‌های آگاهی واج‌شناختی، حافظه و درک خواندن در کودکان ناشنوا. كومش. 1393; 16 (2) :128-135

URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-2342-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 16، شماره 2 - ( زمستان 1393: 16 (2) 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کومش Koomesh
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645