اکثر مکاتبات کومش از طریق ایمیل سایت می باشد. لطفا Spam ایمیل خود را نیز چک نمایید.
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
کار آزمایی بالینی::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
هزینه چاپ مقاله در کومش
با توجه به تصمیمات گرفته شده جهت پذیرش مقالات در مجله کومش از نویسندگان مقاله هزینه دریافت می گردد. هزینه پذیرش مقالات از ابتدای سال 1402 در مجله کومش  مبلغ 12.000.000ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) می باشد. که نویسنده مسئول می بایست جهت دریافت نامه پذیرش به حساب درآمد های دانشگاه واریز نمایند تا گواهی پذیرش مقاله صادر و مراحل بعدی انتشار مقاله انجام شود.
تبصره: این مصوبه شامل مقالاتی که نویسنده مسئول مقاله از همکاران دانشگاه علوم پزشکی سمنان باشد نمی شود.
..
لیست داوران پیشنهادی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Google Scholar Metrics

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations87484258
h-index3821
i10-index272121

..
:: جلد 11، شماره 2 - ( جلد 11، شماره 2 (پياپی 34)، زمستان 1388 ) ::
جلد 11 شماره 2 صفحات 146-141 برگشت به فهرست نسخه ها
سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان
فاطمه احدی ، ژیلا عابد‌سعیدی ، فرخ ارشدی ، راهب قربانی
چکیده:   (23466 مشاهده)
سابقه و هدف: عوامل متعددی ازجمله سبک‌های یادگیری می‌توانند بر جریان یادگیریﺗﺄثیر داشته باشند. این پژوهش با هدف تعیین سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شده است. مواد و روش‌ها: این مطالعه از نوع مقطعی بوده و بررسی بر روی 199 دانشجوی پرستاری و پیراپزشکی که به روش نمونه‌گیری آسان انتخاب شدند، انجام شد. ابزار پژوهش آخرین نسخه پرسش‌نامه استاندارد سبک یادگیری کلب (KLSI V.3.1) بود. یافته‌ها: به طور کلی سبک یادگیری 1/27% دانشجویان واگرا، 6/26% انطباق یابنده، 6/23% هم‌گرا و 6/22% جذب‌کننده بود. سبک یادگیری غالب در دانشجویان پرستاری هم‌گرا (9/31%) و در دانشجویان پیراپزشکی واگرا (1/36%) بود. ارتباط معنی‌دار بین رشته تحصیلی و سبک یادگیری (006/0=P)، و نیز بین ﺗﺄهل و سبک یادگیری (004/0 =P) و هم‌چنین بین معدل دانشجو و سبک یادگیری (031/0=P) مشاهده گردید، اما ارتباط بین جنس و سبک یادگیری معنی‌دار نشد. نتیجه‌گیری: با توجه به شایع‌تر بودن سبک‌های یادگیری هم‌گرا و واگرا در این گروه از دانشجویان استفاده از شیوه‌های آموزشی نظیر یادگیری مبتنی بر حل مسئله ، بحث گروهی، بارش افکار، ایفای نقش، شبیه‌سازی رایانه‌ای و نشان دادن، در محیط‌های آموزش تئوری، بالینی، و مرکز مهارت بالینی پیشنهاد می‌شود تا دانشجویان بتوانند در موقعیت‌های جدید و عینی، از قدرت تخیل و اندیشه خود در کسب دانش و مهارت‌های حرفه‌ای، بیش‌تر و بهتر بهره‌مند گردند.
واژه‌های کلیدی: سبک یادگیری، دانشجویان پرستاری، دانشجویان پیراپزشکی، نظریه کلب
متن کامل [PDF 371 kb]   (4131 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1388/11/5 | پذیرش: 1393/11/20 | انتشار: 1393/11/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

احدی F, عابد‌سعیدی J, ارشدی F, قربانی R. Learning styles of nursing and allied health students in Semnan university of medical sciences . Koomesh 1388; 11 (2) :141-146
URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-687-fa.html

احدی فاطمه، عابد‌سعیدی ژیلا، ارشدی فرخ، قربانی راهب. سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان. كومش. 1388; 11 (2) :141-146

URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-687-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 11، شماره 2 - ( جلد 11، شماره 2 (پياپی 34)، زمستان 1388 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کومش Koomesh
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645