اکثر مکاتبات کومش از طریق ایمیل سایت می باشد. لطفا Spam ایمیل خود را نیز چک نمایید.
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
کار آزمایی بالینی::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
هزینه چاپ مقاله در کومش
با توجه به تصمیمات گرفته شده جهت پذیرش مقالات در مجله کومش از نویسندگان مقاله هزینه دریافت می گردد. هزینه پذیرش مقالات از ابتدای سال 1402 در مجله کومش  مبلغ 12.000.000ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) می باشد. که نویسنده مسئول می بایست جهت دریافت نامه پذیرش به حساب درآمد های دانشگاه واریز نمایند تا گواهی پذیرش مقاله صادر و مراحل بعدی انتشار مقاله انجام شود.
تبصره: این مصوبه شامل مقالاتی که نویسنده مسئول مقاله از همکاران دانشگاه علوم پزشکی سمنان باشد نمی شود.
..
لیست داوران پیشنهادی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Google Scholar Metrics

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations87554266
h-index3821
i10-index272121

..
:: جلد 17، شماره 2 - ( جلد 17 (2). پياپی (58). زمستان 1394 1394 ) ::
جلد 17 شماره 2 صفحات 438-433 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه حافظه فعال واج‌شناختی در کودکان طبیعی و کودکان مبتلا به نارساخوان مدارس ابتدایی شهر سمنان
علی اقا سعدالهی ، مریم مخلصین ، مرضیه مداح ، فاطمه کسبی ، معصومه سلمانی ، راهب قربانی
چکیده:   (5253 مشاهده)
سابقه و هدف: حافظه فعال به توانایی ذخیره و شاهد اطلاعات برای مدت کوتاه اطلاق می‌شود. این حافظه رابطه بسیار نزدیکی با مهارت خواندن و سایر مهارت‌های تحصیلی نظیر هجی‌کردن، درک مطلب و ریاضیات دارد. این مطالعه به منظور بررسی و مقایسه حافظه فعال واج‌شناختی در کودکان طبیعی و کودکان مبتلا به نارساخوانی انجام شده است. مواد و روش‌ها: این مطالعه توصیفی- تحلیلی روی 30 نفر دانش‌آموز نارساخوان تحت پوشش مرکز اختلالات یادگیری آموزش و پرورش شهر سمنان و 60 دانش‌آموز ابتدایی فاقد هرگونه افت تحصیلی و مشکل هوشی به عنوان گروه شاهد انجام شد. در این پژوهش‌ از آزمون‌های حافظه فعال‌‌ واج‌شناختی مشتمل بر آزمون یاد‌آوری کلمات، آزمون یادآوری مستقیم اعداد و آزمون تکرار ناکلمه استفاده شد. یافته‌ها: دو گروه از نظر سن (552/0=p) و جنس (880/0=p) متناسب بودند. کودکان طبیعی در آزمون‌های یادآوری کلمات‌، آزمون ‌یادآوری ‌‌‌‌‌مستقیم اعداد و آزمون تکرار ناکلمه نسبت به کودکان نارساخوان عمل‌کرد بهتری داشتند و تفاوت‌ معنی‌داری بین دو گروه کودکان نارسا‌خوان و کودکان طبیعی مشاهده شد (001/0p
واژه‌های کلیدی: حافظه فعال، کودکان نارسا‌خوان، کودکان‌
متن کامل [PDF 429 kb]   (1826 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/9/24 | پذیرش: 1394/7/29 | انتشار: 1394/9/23
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sadollahi َ, Mokhlesin M, Maddah M, Kasbi ّ, Salmani M, Ghorbani R. Comparison of working memory in normal and dyslexia children in Semnan primary schools. Koomesh 1394; 17 (2) :433-438
URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-2715-fa.html

سعدالهی علی اقا، مخلصین مریم، مداح مرضیه، کسبی فاطمه، سلمانی معصومه، قربانی راهب. مقایسه حافظه فعال واج‌شناختی در کودکان طبیعی و کودکان مبتلا به نارساخوان مدارس ابتدایی شهر سمنان. كومش. 1394; 17 (2) :433-438

URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-2715-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 17، شماره 2 - ( جلد 17 (2). پياپی (58). زمستان 1394 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کومش Koomesh
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645