اکثر مکاتبات کومش از طریق ایمیل سایت می باشد. لطفا Spam ایمیل خود را نیز چک نمایید.
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
کار آزمایی بالینی::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
هزینه چاپ مقاله در کومش
با توجه به تصمیمات گرفته شده جهت پذیرش مقالات در مجله کومش از نویسندگان مقاله هزینه دریافت می گردد. هزینه پذیرش مقالات از ابتدای سال 1402 در مجله کومش  مبلغ 12.000.000ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) می باشد. که نویسنده مسئول می بایست جهت دریافت نامه پذیرش به حساب درآمد های دانشگاه واریز نمایند تا گواهی پذیرش مقاله صادر و مراحل بعدی انتشار مقاله انجام شود.
تبصره: این مصوبه شامل مقالاتی که نویسنده مسئول مقاله از همکاران دانشگاه علوم پزشکی سمنان باشد نمی شود.
..
لیست داوران پیشنهادی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Google Scholar Metrics

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations87514259
h-index3821
i10-index272121

..
:: جلد 16، شماره 2 - ( زمستان 1393: 16 (2) 1393 ) ::
جلد 16 شماره 2 صفحات 228-220 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در مورد عوامل موثر بر پیش‌رفت تحصیلی دانشجویان سال تحصیلی 1392-1391
راضیه احسانی ، سعید حاجی آقاجانی ، طیبه رستگار ، حمید‌رضا برادران عطار‌مقدم ، محمد عموزاده خلیلی ، راهب قربانی ، علی رشیدی‌پور
چکیده:   (5694 مشاهده)
  سابقه و هدف: پیش‌رفت تحصیلی از شاخص‌های مهم کارآمدی هر نظام آموزشی بوده که متاثر از عوامل مختلف می‌باشد. این مطالعه با هدف بررسی عوامل موثر بر پیش‌رفت تحصیلی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شد. مواد و روش‌ها: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی از نوع مقطعی، در سال 1392-1391، تعداد 130 نفر از دانشجویان سال دوم و بالاتر رشته‌های کارشناسی فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی و 40 نفر از اساتید دانشکده توان‌بخشی که در زمان انجام پژوهش در دانشکده مذکور حضور داشتند به روش سرشماری، مورد مطالعه قرار گرفتند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه محقق ساخته‌ای که با 25 سوال در پنج حیطه و با مقیاس لیکرت پنج گزینه‌ای طراحی و روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته بود، استفاده شد. یافته‌ها: در بین پنج حیطه مورد پژوهش، از دیدگاه اساتید و هم دانشجویان، عوامل مربوط به حیطه فراگیر (به ترتیب با میانگین و انحراف معیار (49/0±43/4) و (52/0±17/4)) بالاترین امتیاز را کسب کرد. در حالی که از دیدگاه اساتید، عوامل مربوط به حیطه خانوادگی (53/0±53/3) و از دیدگاه دانشجویان، عوامل مربوط به حیطه امکانات محیط آموزشی (90/0±84/3) کم‌ترین امتیاز را به خود اختصاص داد. مقایسه دیدگاه‌ها نشان داد که بین دیدگاه اساتید و دانشجویان در حیطه فراگیر (007/0=p)، حیطه خانوادگی (017/0=p) و حیطه اقتصادی- اجتماعی (001/0=p) تفاوت معنی‌داری وجود دارد. هم‌چنین دانشجویان علاوه بر آینده شغلی رشته تحصیلی هم‌چون اساتید، انگیزه، علاقه به رشته تحصیلی و اعتماد به نفس را مهم‌ترین عامل موثر بر پیش‌رفت تحصیلی دانسته‌اند.  نتیجه‌گیری: توجه به فراگیران و عوامل مرتبط با آن‌ها و هم‌چنین اتخاذ تمهیدات لازم برای افزایش انگیزه، اعتماد به نفس و علاقه به رشته تحصیلی در دانشجویان نقش بسزایی در پیش‌رفت تحصیلی آنان دارد.
واژه‌های کلیدی: نگرش، هیات علمی، دانشجویان، پیشرفت تحصیلی، وضعیت آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان
متن کامل [PDF 442 kb]   (1308 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/3/7 | پذیرش: 1393/6/12 | انتشار: 1393/9/23
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ehsani R, Haji-Aghajani S, Rastegar T, atarmoghadam H, Amouzadeh-Khalili M, ghorbani R et al . Viewpoints of the lecturers’ and students’ at Rehabilitation College of Semnan University of Medical Sciences on the factors influencing students’ academic achievement in 2012-2013 academic year . Koomesh 1393; 16 (2) :220-228
URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-2508-fa.html

احسانی راضیه، حاجی آقاجانی سعید، رستگار طیبه، برادران عطار‌مقدم حمید‌رضا، عموزاده خلیلی محمد، قربانی راهب و همکاران.. بررسی دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشکده توان‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در مورد عوامل موثر بر پیش‌رفت تحصیلی دانشجویان سال تحصیلی 1392-1391. كومش. 1393; 16 (2) :220-228

URL: http://koomeshjournal.semums.ac.ir/article-1-2508-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 16، شماره 2 - ( زمستان 1393: 16 (2) 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کومش Koomesh
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 42 queries by YEKTAWEB 4645